Fashion, Design & Luxury
Ownly, la luxury design perfumery
“Ogni individuo è unico, proprio come ogni bottiglia di profumo Ownly”. Il concept store Ownly nasce da due macro trend degli ultimi anni: la personalizzazione e il passaggio da un’economia…
Fit Your Jeans: a concept store with intelligent fitting rooms
Retail concept It’s challenging to find a well fitted pair of jeans. Jeans are an everyday piece of garment. People want to feel comfortable in them, they want to look…
ODELA: beyond jewelry
Retail concept ODELA (<au-delà>) was born with the idea of offering unique experiences to customers interested in luxury jewels. Our name is the manifesto to communicate our motto: “beyond jewelry”….
Armonia vivacizza la shopping experience
Il settore della moda rappresenta da sempre una componente chiave dell’economia italiana, premiata dal numero più alto di occupati in Europa. Design di lusso, elevata qualità e gusto per il…
Suprm, uno store phygital per lo streetwear luxury
Dopo aver effettuato una profonda analisi del settore dell’abbigliamento di lusso, si è deciso di focalizzarsi su alcune tendenze specifiche, proponendo un nuovo format distributivo allineato ad esse. Secondo un’analisi…
MonTage: a vintage-assembly chain store brand
Retail concept MonTage is a vintage-assembly chain store brand with design and tailor services which offers: Vintage clothes, bags and accessories of premium and luxury brands Customized design and tailor…
colorMI: il concept retail dedicato all’armocromia
Il progetto colorMI si focalizza sull’ideazione di un concept retail innovativo basato sull’Armocromia, scienza in grado di individuare le nuance e gli abbinamenti cromatici capaci di valorizzare i connotati di…
Bonotti’s luxury fragrances
We propose an innovative and revolutionary retail store concept in the fragrance industry. We conducted a careful analysis of macro trends in both Italy and throughout Europe thanks to a…
Head2Toe: to speed up shopping while slowing down fashion
Our retailing idea emerges as a solution for a new rising portion of urban population: busy working women that have little time to shop. As Europe is witnessing a surge…
TIAM, un giorno per te: a new consumption experience
TIÀM – un giorno per te – is an innovative concept store aimed towards capturing the latest trends in fashion and luxury retail by incorporating them with the needs of…
Chromie, l’armocromia a portata di negozio
L’idea alla base di Chromie (troncamento della parola tedesca armochromie, dato che il sistema nacque presso la scuola di arte e design Bauhaus) parte dall’analisi di un trend in forte…
ReStart: abbigliamento sportivo tra sostenibilità ambientare e high-tech
ReStart è un negozio di abbigliamento sportivo che rappresenta un connubio tra sostenibilità ambientale e high-tech. Ha una superficie di 290 m2, è situato a Milano, in Corso Buenos Aires,…
Neokid: fashion store sostenibile per bambini e neonati
Neokid è uno store di fashion sostenibile e attento all’ambiente ideato per la compravendita di vestiti usati per neonati e bambini (0 – 8 anni). L’idea di Neokid nasce per…
W.A.Y. – Il retailer del futuro
WAY è un modello di negozio d’abbigliamento innovativo che reinventa la customer experience nel punto vendita. La novità risiede nell’ingegnerizzazione del processo d’acquisto e nel recupero degli spazi, riutilizzati per…
Seas: customizzazione all’interno del punto di vendita
In un mondo in continua evoluzione, all’interno del quale il consumatore si trova sempre più al centro delle scelte, abbiamo deciso di lavorare sulla customizzazione e sull’esperienza all’interno del punto…
English projects
Fit Your Jeans: a concept store with intelligent fitting rooms
Retail concept It’s challenging to find a well fitted pair of jeans. Jeans are an everyday piece of garment. People want to feel comfortable in them, they want to look…
ODELA: beyond jewelry
Retail concept ODELA (<au-delà>) was born with the idea of offering unique experiences to customers interested in luxury jewels. Our name is the manifesto to communicate our motto: “beyond jewelry”….
MonTage: a vintage-assembly chain store brand
Retail concept MonTage is a vintage-assembly chain store brand with design and tailor services which offers: Vintage clothes, bags and accessories of premium and luxury brands Customized design and tailor…
Bonotti’s luxury fragrances
We propose an innovative and revolutionary retail store concept in the fragrance industry. We conducted a careful analysis of macro trends in both Italy and throughout Europe thanks to a…
Head2Toe: to speed up shopping while slowing down fashion
Our retailing idea emerges as a solution for a new rising portion of urban population: busy working women that have little time to shop. As Europe is witnessing a surge…
TIAM, un giorno per te: a new consumption experience
TIÀM – un giorno per te – is an innovative concept store aimed towards capturing the latest trends in fashion and luxury retail by incorporating them with the needs of…